Get Adobe Flash player

1. Primul lucru pe care trebuie sa-l stii este ca data nuntii ar trebui stabilita in intervalul mai-septembrie.

2. Urmeaza sa alegi o agentie de organizari evenimente, ea trebuie aleasa cu mare atentie, sfatul nostru este sa alegi una cunoscuta, cu experienta in domeniu, care pune accent pe calitate.

3. Este indicata sa apelezi la un wedding planner, acesta se va ocupa in cel mai mic detaliu de nunta ta, impreuna veti stabili toate datele evenimentului.

4. Dupa ce ai ales agentia, ai propriul wedding planner si impreuna trebuie sa stabiliti cadrul de desfasurare al evenimentului, o nunta la cort iti ofera o multime de variante, poti sa alegi ca petrecerea ta de nunta sa se tina pe malul unui lac, pe malul marii, intr-o gradina de vara, la marginea padurii, totul depinde de tine si de cum ti-ai imaginat tu aceasta petrecere, tot ce trebuie sa stii este ca nunta ta poate fi organizata exact acolo unde iti doresti.

5. Urmeaza estimarea numarului de invitati, in functie de asta vei sti pentru ce tip de cort sa optezi, avantajul il reprezinta ca pot fi montate corturi atat pentru nunti de cincizeci de persoane dar si pentru nunti de cateva sute de invitati si totul fara ca spatiul sa para unul prea restrans.

6. Acum urmeaza partea cea mai grea, in functie de locul ales, de numarul de invitati urmeaza sa stabiliti bugetul. Sunt o multime de detalii care conteaza si costa, de aceea trebuie sa stii de la inceput daca-ti permiti sau nu o astfel de nunta.

7. In functie de preferinte si de locul ales urmeaza alegerea unei teme, ai avantajul de a alege ce tema doresti. Poti sa folosesti orice culoare, fara sa mai ai obligatia sa tii cont de mobilier, draperii, nu trebuie sa te mai straduiesti sa gasesti niste aranjamente florale care sa se potriveasca cu decorul.

8. Tu dai startul petrecerii tale, fiind o nunta in aer liber poti sa alegi atat o nunta de zi, dar si petrecere pana in zori.

9. Daca ai ales o astfel de nunta, poti stabili ca ambele cununii sa se desfasoare in aer liber, scapi de stresul de a alerga la oficiul starii civile si la biserica, atat voi cat si invitatii vostri. Pentru asta se poate amenaja un altar provizoriu in fata cortului.

10. Nu te bloca pe alegerea unei teme, sau pe cadrul de desfasurare, mai sunt o multime de alte aspecte foarte importante ca trebuie stabilite, unul dinte ele il reprezinta stabilirea meniului si alegerea unei firme de catering. Desi acest aspect pare unul mai complicat in ceea ce priveste o nunta la cort, ei bine afla ca nu ai de ce sa te temi, poti sa alegi un meniu la fel de sofisticat ca in cazul unui restaurant, firmele de catering de renume au bucatarii mobile, vesela si personal pregatit pentru astfel de situatii. Ca si in cazul agentiei, te sfatuim sa alegi o firma de catering cunoscuta, nu-ti permiti sa dai gres.

11. Sonorizarea este mult diferita de cea dintr-un spatiu inchis, de aceea necesita o mare atentie din partea voastra. Asigura-te ca band-ul sau dj-ul dispun de echipamentele necesare nuntilor in aer liber, verificati calitatea sonorizarii si stabiliti impreuna detaliile.

12. Cred ca stii ca in ceea ce privete lumina sunteti liberi sa alegeti intensitatea acesteia. Puteti opta pentru diferite intensitati, ringul de dans poate fi luminat diferit. Si daca tot suntem la partea electrica nu uita sa te asiguri ca exista suficiente prize libere pentru band, fotograf si cameraman.

13. Pentru a crea o ambianta de efect sfatul nostru ar fi sa decorati si imprejurimile cortului, niste aranjamente florale, lumini arhitecturale, o alee amenajata vor face diferenta.

14. Nu uita sa le ceri si sa verifici autorizatiile de functionare, nu ai vrea ca evenimentul tau sa fie intrerupt de lipsa unei autorizatii.

15. Chiar daca nu o poti controla, si noi speram ca la nunta sa ai vreme minunata, nu uita de protectia impotriva vantului si a ploii. Acesta e  un serviciu ce se plateste de regula separat si este foarte usor de instalat si dezinstalat, asa ca este bine sa-l aveti prin preajma.

16. Nu uita de micii daunatori, daca nunta ta are loc intr-un spatiu cu foarte multa verdeata este foarte posibil sa fie prin zona si foarte multi tantari, asa ca trebuie sa te asiguri ca invitatii tai se vor bucura linistiti de seara.

 

In primul rand e bine de stiut ca varsta legala pentru casatorie este de 16 ani pentru femei, si de cel putin 18 ani pentru barbati.

Pe scurt aveti nevoie de :
• certificate de nastere
certificate medicale prenuptiale (eliberate cu cel mult doua saptamani inainte de casatorie)
buletine de identitate
declaratia de casatorie

Actele se depun la Starea Civila cu minimum 10 zile inainte de oficializarea casatoriei.

1. Actele de identitate sau pasapoartele (pentru cetatenii straini si pentru cetatenii romani care domiciliaza in strainatate), original si copie, valabile la data depunerii actelor si la data incheierii casatoriei (cel putin unul dintre solicitanti sau aiba domiciliul sau resedinta in localitatea unde se oficiaza casatoria)
2. Certificate le de nastere in original si copie (nelegalizata);
3. Certificatele medicale prenuptiale (valabile 14 zile de la data emiterii si care trebuie sa cuprinda mentiunea expresa ca persoana in cauza se poate casatori);
4. Casatoria se poate incheia la expirarea termenului de 10 zile in care se cuprinde atat ziua in care a fost facuta declaratia de casatorie, cat si ziua in care se oficiaza casatoria. Dupa expirarea termenului de 10 zile, casatoria se poate incheia numai pana la expirarea termenului de valabilitate a certificatelor medicale.
5. Prezenta fizica a ambilor soti la depunerea actelor.
6. Un plic timbrat autoadresat.

Pentru cei care nu sunt la prima casatorie:

Pe langa actele mentionate mai sus, in functie de situatie, in cazul in care casatoria anterioara a fost desfacuta prin divort sau decesul unuia dintre soti, solicitantii mai au nevoie de urmatoarele acte:

Divort
sentinta de divort in 2 exemplare, ambele ramase definitive si legalizate si timbre fiscale sau chitanta C.E.C. in valoare de 0.5 Lei ( in cazul in care casatoria anterioara a fost incheiata in localitatea unde se oficiaza casatoria);
in cazul in care casatoria anterioara a fost incheiata in alta localitate, se va depune un singur exemplar din sentinta ramasa definitiva si legalizata.

Deces
certificatul de deces al celui decedat, in original si copie nelegalizata
in cazul in care din casatoria anterioara au rezultat copii si acestia sunt in ingrijirea sotului/sotiei care se recasatoreste, se vor prezenta certificatele de nastere in original si copie nelegalizata;
la data incheierii casatoriei, conform legislatiei in vigoare viitorii soti vor fi insotiti de doi martori, cu buletinele de identitate valabile.

Casatoria cu cetatean strain sau intre cetateni straini

 certificatul de nastere, original, copie si traducere legalizata;
actul care atesta ca a fost desfacuta casatoria anterioara sau a incetat, original, copie si traducere legalizata;
dovada de la autoritatiile locale, in cazul in care exista conventie intre Romania si statul respectiv;
daca aceasta conventie nu exista, dovada se va elibera de Ambasada statului respectiv (dovada va cuprinde, in mod obligatoriu faptul ca, in conformitate cu legea nationala sunt indeplinite conditiile de fond si ca se poate casatori in Romania);
in cazul in care ambii soti sunt cetateni straini sau cu domiciliul in strainatate va fi necesar sa se faca dovada sederii in municipiul in care se va solicita efectuarea casatoriei in intervalul cuprins intre data depunerii actelor si data oficierii casatoriei.

Ora si data oficierii se stabileste de catre ofiterul de stare civila, in functie de dorintele dumneavoastra si de posibilitatile conferite de programul serviciului.

 

Pentru evenimentele organizate in zilele de duminica, beneficiati de o reducere substantiala. Nu ezitati sa ne contactati folosind pagina noastra de contact.

 

Sfaturi utile pentru nunta dumneavoastra

• Restaurante cu probleme acustice

Daca ati ajuns pe site-ul nostru probabil ca in viitorul apropiat doriti sa va casatoriti. Nu putem decat sa va felicitam pentru asta.

Stim ca desi numarul restaurantelor care organizeaza evenimente festive a crescut in ultima perioada, marea majoritate a acestora sunt ocupate in perioadele in care se organizeaza nunti. Aveti grija sa faceti alegerea cea mai buna referitor la acustica restaurantului.

In general restaurantele cu probleme acustice sunt cele in care pardoseala este din gresie, marmura sau mozaic. In majoritatea restaurantelor sunt folosite astfel de pardoseli datorita costurilor reduse de intretinere (nu se sparg, nu se pateaza, se deterioreaza greu in timp etc). In astfel de restaurante este greu sa obtii o sonorizare de calitate oricat de performant ar fi echipamentul de amplificare al formatiei.

In aceasta categorie sunt incluse si unele din fostele cantine ale fabricilor care acum au devenit locatii pentru organizarea nuntilor fara prea mari investitii. Nu vrem sa generalizam sau sa facem antireclama dar este bine sa va consultati cu formatia inainte de a face alegerea restaurantului. O vizita impreuna cu sunetistul formatiei la restaurantul la care v-ati decis sa organizati evenimentul poate rezolva problema.

Cele mai bune restaurante din punct de vedere acustic sunt cele in care pardoseala este din mocheta, lemn, sau orice alta suprafata cu proprietati fonoabsorbante.

Deasemenea un alt factor care face ca sonorizarea sa nu fie una de calitate este pozitionare formatiei in restaurant. In aceasta categorie se incadreaza restaurantele foarte lungi in care formatia este asezata in unul din capete. Aceasta pozitionare face ca sunetul sa se “loveasca” de peretele opus formatiei si sa se intoarca formandu-se astfel o dublare a sunetului foarte deranjanta. In astfel de restaurante se pot produce si microfonii (asa zisele “fluieraturi”) care sunt foarte deranjante pentru invitati.
Formatia noastra dispune de echipamente speciale pentru detectarea si eliminarea microfoniei in timpul cantarii, inainte ca aceasta sa se produca (modulele “feedback destroyer”), astfel ca pe tot parcursul evenimentului nu se vor produce deloc microfonii indiferent de tipul salii, dar totusi problemele legate de acustica nu vor fi rezolvate in totalitate.

 

• Importanta muzicii la nunta

La o nunta cea mai importanta este atmosfera. Ritmul impus de formatie, melodiile alese, felul in care acestia gandesc petrecerea, toate isi pun amprenta asupra nuntii dumneavoastra. O buna formatie pentru nunta va poate face seara de neuitat.

Muzica este o parte importanta din viata noastra. Ea ne inconjoara la locul de munca, in masina, acasa, in timp ce mergem prin magazine, chiar si in lifturi. Muzica va fi, de asemenea, o parte extraordinar de importanta in ziua nuntii. Ea va stabili tonul zilei de la inceput pana la sfarsit. Muzica de petrecere va suna de cand intra primul invitat si pana ce ultima lumanare de pe masa va fi stinsa. Cautati timp pentru a planui muzica pentru intreaga zi cu atentie, astfel incat sa reflecte gusturile dumneavastra personale dar si pe cele ale invitatilor.